zpět britské stíhačky druhé světové války

Britské stíhačky
druhé světové války

připravil Jirka Wagner

NAVIGACE
HOME PAGE
Diskuse
Naše inzerce

Fairey Fulmar

Fulmar byl odpovědí firmy Fairey na naléhavou potřebu admirality na palubní stíhačku a byl vyvinut z lehkého bombardéru P.4/34. Podmínky pro firmu vyžadovaly, aby byl Fulmar vyzbrojen osmi kulomety a byl v dvoumístném uspořádání s navigátorem. Letoun poprvé vzlétl v lednu 1940 a po překvapivě rychlém vývoji a uvedení do služby se první stroje dostaly na palubu letadlové lodi Illustrious již v červenci a v srpnu s nimi vyplula do Středomoří. Později tyto letouny využívalo čtrnáct perutí, zvlášť intenzívně byly využívány ve Středomoří a na palubách obchodních lodí vybavených katapultem (CAM). Poprvé z paluby takové CAM odstartoval Fulmar v srpnu 1941. Především v boji proti italskému letectvu se Fairey Fulmar jevil dobře; byl ovladatelný a vytrvalý.

Poté, co bylo postaveno 250 kusů verze Mk.I, přešla výroba na silnější verzi Mk.II, jíž bylo dodáno 350 kusů. Poslední letoun byl postaven v únoru 1943.

Stručná charakteristika Fulmar Mk. II
Základní funkce Stíhací letoun
Pohon Jeden motor Rolls-Royce Merlin 30
Výkon 1300 HP 970 kW
Rozpětí 46,4 ft 14,14 m
Délka 40,2 ft 12,24 m
Výška 10,66 ft 3,25 m
Plocha křídel 342 sq ft 31,77 sq m
Hmotnost prázdná 7015 lb 3182 kg
max. 10 200 lb 4627 kg
Rychlost 273 mph 440 km/h
Dostup 27 230 ft 8300 m
Dolet 780 mil 1255 km
Výzbroj 8-9x 7,7mm kulomet, 2x 113 kg bomb
Posádka 2
První vzlet 4.1.1940
Datum výroby květen 1940
Vyrobeno 600


Jirka Wagner

 


Pokud najdete v článku chyby, pište autorovi článku. Jeho jméno je uvedeno v záhlaví či na konci stránky.

V případě jiných dotazů, nápadů nebo problémů,  napište mail sem

Copyright © 2017 All Rights Reserved

Bez písemného souhlasu autorů není dovoleno využívat zveřejněné informace ke komerčním účelům.


Naše další stránky: Agile Factory | Experio | Beatles