| NAVIGACE |
|
|
|
|
Kamov/Rusko
Fotografie modelu Kamova Ka-118
Na základě výsledků teoretických a praktických zkoušek vznikla v OKB N. I.
Kamova studie vrtulníku, označovaného jako Ka-118, který má místo stabilizační
vrtule trysku.
První zkoušky této koncepce probíhaly na upraveném stroji Kamov Ka-26, a sice
Ka-26SS. Trup Ka-118, ocasní nosník, podvozek a nosný rotor jsou navenek stejné jako u
klasických helikoptér. Absence vyrovnávacího rotoru však snižuje celkový
aerodynamický odpor a tím zvyšuje i maximální dosažitelnou rychlost v
horizontálním letu. Stroj je také zbaven příčného chvění a dalších nedostatků,
spojených s použitím klasické koncepce vrtulníku s vyrovnávacím rotorem.
Stabilizační tryska je samozřejmě směrovatelná. Ocasní plochy jsou nepohyblivé.
| Motor: | 1x GTD; 522 kW |
|---|---|
| Průměr rotoru: | 11,00 m |
| Délka: | 10,00 m |
| Šířka: | 2,60 m |
| Výška: | 2,60 m |
| Vzletová hmotnost: | 2 150 kg |
| Maximální Rychlost: | 300 km/h |
| Dynamický dostup: | 6 150 m |
| Statický dostup: | 3 000 m |
| Praktický dolet: | ? km |
Zdroje:
Copyright © All Rights Reserved