zpět současné letouny USAF

Současné americké vojenské letouny

NAVIGACE
HOME PAGE
Diskuse
Naše inzerce

Aukce.Military.cz


C-21A Learjet

připravil Jirka Wagner

Letoun C-21A provádí leteckou přepravu materiálu a osob, může dopravovat i nosítka s pacienty během evakuace nebo při jiné příležitosti.

Proudové motory jsou nainstalovány v gondolách na bocích zadní části trupu letadla. Šípovité křídlo má hydraulicky ovládané jednoslotové klapky, letoun má zatahovatelný tříbodový podvozek s vícediskovými hydraulickými brzdami a předním kolem řiditelným. C-21A může pojmout osm pasažérů a 42 kub. stop (1,19 kub. m) nákladu. Kapacita palivových nádrží je 931 galonů (3524 l), nádrže jsou umístěny na koncích křídel. Bezpečnost a operativnost letadla jsou zvýšeny použitím autopilota, barevného meteorologického radaru a systému TACAN (Tactical Air Navigation), stejně jako komunikačních zařízení na frekvencích HF, VHF a UHF.

Dodávky letounů začaly v dubnu 1984 a skončily v říjnu 1985. Glasco, subdodavatel Learjetu, zajistil plný servis na 16 místech po celém světě.

Stručná charakteristika

Základní funkce letoun pro dopravu osob a nákladu
Výrobce Learjet, Inc.
Pohon dva proudové motory Garrett TFE-731-2-2B
Výkon 2x 3 500 lb 2x 1,57 kN.
Délka 48 stop 7 palců 14,71 m
Výška 12 stop 3 palce 3,71 m
Max. vzletová hmotnost 18 300 lb 8 235 kg
Rozpětí 39 stop 6 palců 11,97 m
Dolet 2 306 mil 3711 km
Rychlost 530 mph 853 km/h
Cena stroje 2,8 miliónu dolarů
Posádka dva (pilot, kopilot)
Datum výroby duben 1984
Ve stavu Aktivní složky - 70; ANG - 4; Rezerva - 0

 

 


Pokud najdete v článku chyby, pište autorovi článku. Jeho jméno je uvedeno v záhlaví či na konci stránky.

V případě jiných dotazů, nápadů nebo problémů,  napište mail sem

Copyright © 2017 All Rights Reserved

Bez písemného souhlasu autorů není dovoleno využívat zveřejněné informace ke komerčním účelům.


Naše další stránky: Agile Factory | Experio | Beatles