zpět poválečné letouny USAF

Poválečné americké vojenské letouny

NAVIGACE
HOME PAGE
Diskuse
Naše inzerce

Aukce.Military.cz


Convair B-36 Peacemaker

Vývoj letounu B-36 začal už v r. 1941 a jeho první let se konal 8. srpna 1946. První stroje dorazily k armádě v r. 1948, ale pro počáteční problémy se tento model stal schopným plného operačního nasazení až roku 1951.

Poslední z celkem 388 strojů byl vyroben v srpnu 1954. Spolu s nástupem prvních bombardérů s dlouhým doletem B-52 v roce 1955 začala i modernizace B-36, kterých bylo tehdy v užívání 340. Brzy nato však začaly být tyto stroje vyřazovány ze služby a když byl v roce 1959 vyřazen poslední, americká bombardovací peruť už byla vybavena 500 bombardéry B-52. Během celé doby, kdy byl B-36 v operační službě, nedošlo nikdy k jeho bojovému nasazení – jako jeden z hlavních amerických odstrašujících prostředků proti případnému nepříteli měl skutečně cenu “mírotvorce”.

Stručná charakteristika
Výrobce Convair
Pohon šest turbohřídelových motorů Pratt & Whitney B 4360 s tlačnou vrtulí, čtyři pomocné proudové motory General Electric J47 instalované po dvou v gondolách pod křídly.
Výkon turbohřídel. motory 6x 3800 HP 6x2834 kW
proudové motory 4x 5200 lb 4x 23,13 kN
Rychlost max. 435 mph 700 km/h
cestovní 230 mph 370 km/h
Dolet 10 000 mil 16 100 km
Rozpětí 230 stop 70,1 m
Délka 162 stop 1 palec 49,4 m
Výška 46 stop 9 palců 14,04 m
Max. hmotnost 410 000 lb 186 000 kg
Dostup 45 700 stop 13 700 m
Výzbroj šestnáct 20mm kanónů M24 (v osmi věžích v přídi, ocase a trupu) plus 86 000 lb (39 000 kg) konvenčních nebo nukleárních bomb.
Cena 3,7 miliónu dolarů

Jirka Wagner

 

 


Pokud najdete v článku chyby, pište autorovi článku. Jeho jméno je uvedeno v záhlaví či na konci stránky.

V případě jiných dotazů, nápadů nebo problémů,  napište mail sem

Copyright © 2017 All Rights Reserved

Bez písemného souhlasu autorů není dovoleno využívat zveřejněné informace ke komerčním účelům.


Naše další stránky: Agile Factory | Experio | Beatles