zpět poválečné letouny USAF

Poválečné americké vojenské letouny

NAVIGACE


Vought F6U Pirate

 


F6U Pirate byl prvním letounem firmy Chance Vought, který byl poháněn proudovým motorem. Továrna získala zakázku od US Navy na postavení tří prototypů 29. prosince 1944. Z celkového počtu 65 objednaných strojů jich však bylo vyrobeno jen 30, objednávka na zbývající byla zrušena.
F6U Pirate byl nehezký a neúspěšný dolnoplošník s rovnými křídly. Konstrukce byla konvenční, s tuponosým trupem, malými nasávacími otvory v kořenech křídel a malými přídavnými svislými křidélky na vodorovných ocasních plochách. Jeho stavba byla inovována použitím sklolaminátu a balzového dřeva. F6U byl motoricky poddimenzován, přesto byl modifikován, aby se mohl stát první operační stíhačkou s přídavným spalováním. Jeho výkony byly nakonec označeny jako "podkritické" a postavené letouny byly určeny k použití při jiných vývojových úkolech a pro výcvik.
Modifikace letounu:
F6U-1 : Proudový motor Westinghouse J34-WE-22 umístěný do zadní části trupu;
F6U-1P : Jediný z produkce letounů F6U-1, v němž byly instalovány kamery pro vyhodnocení jeho způsobilosti pro průzkumné úlohy.

Stručná charakteristika F6U-1

Základní funkce Palubní stíhací letoun
Pohon Jeden proudový motor Westinghouse J34-WE-30
Výkon 4224 lb 1916 kg
Rozpětí 32,8 ft 10,00 m
Délka 37,66 ft 11,48 m
Výška 12,9 ft 3,93 m
Plocha křídel 203,4 sq ft 18,90 sq m
Hmotnost prázdná 7320 lb 3320 kg
max. 12 900 lb 5851 kg
Rychlost max. 596 mph 959 km/h
Dostup 46 260 ft 14 100 m
Dolet max. 1170 mi 1880 km
Výzbroj 4x 20mm kanón
Posádka 1
První vzlet 2. října 1946
Datum výroby srpen 1949
Vyrobeno 33

Jirka Wagner

 


Copyright © All Rights Reserved