zpět americké letectvo druhé sv. války

Americké vojenské letouny druhé světové války

NAVIGACE
HOME PAGE
Diskuse
Naše inzerce

Aukce.Military.cz



Martin B-26 Marauder


B-26 byl letoun, který (jako model Martin 179) vyhrál v roce 1936 soutěž americké armády na střední bombardér. Jeho moderní vybavení se ale ukázalo být pro nezkušené piloty obtížně zvladatelné. Přestože s ním žádné vážné problémy nebyly,  jeho novost a pověst "výrobce vdov" vedla k začarovanému kruhu vysokých ztrát (přezdívalo se me ale také jinak, například "Létající prostitutka").
Zpočátku sloužily Maraudery v Austrálii a v jihozápadním Pacifiku jako torpédové (zadní pumovnice byla používána jako zásobník paliva). Od poloviny roku 1943, kdy se začala verze B vyrábět s prodlouženými křídly a svislou ocasní plochou, začal Marauder létat jako hlavní střední bombardér v Evropě a do konce války měly tyto letouny nejmenší ztráty mezi všemi bombardéry americké armády.
V roce 1948 byl Marauder vyřazen ze služby a označení B-26 dostal Douglas Invader (do té doby A-26).
Stručná charakteristika B-26G
Základní funkce Střední bombardér
Výrobce Glenn L. Martin Company
Pohon Dva 18válcové dvouřadé hvězdicové motory Pratt & Whitney R-2800-43 Double Wasp
Výkon 2000 HP 1491 kW
Rozpětí 71 ft 21,64 m
Délka 56,1 ft 17,09 m
Výška 20,3 ft 6,20 m
Plocha křídel 658 sq ft 61,13 čtv. m
Hmotnost prázdná 25 300 lb 11 476 kg
max. 38 200 lb 17 327 kg
Rychlost 283 mph 455 km/h
Poč. stoupavost 1001 ft/min 305 m/min
Dostup 19 850 ft 6050 m
Dolet 1150 mil 1850 km
Výzbroj 11x 12,7mm kulomet; 1814 kg bomb
Posádka Sedm
Datum výroby 1944
Cena jednoho stroje 227 000 dolarů
Vyrobeno celkem 5266


Jirka Wagner

 

 


Pokud najdete v článku chyby, pište autorovi článku. Jeho jméno je uvedeno v záhlaví či na konci stránky.

V případě jiných dotazů, nápadů nebo problémů,  napište mail sem

Copyright © 2017 All Rights Reserved

Bez písemného souhlasu autorů není dovoleno využívat zveřejněné informace ke komerčním účelům.


Naše další stránky: Agile Factory | Experio | Beatles