zpět americké letectvo druhé sv. války

Americké vojenské letouny druhé světové války

NAVIGACE
HOME PAGE
Diskuse
Naše inzerce


Convair B-32 Dominator


XB-32 byl objednán v září 1940, měsíc po XB-29, a měl konkurovat budoucímu B-29 (podmínky zadání byly v obou případech stejné). I u XB-32 se dělaly pokusy s přetlakovou kabinou a dálkově ovládanými střeleckými věžemi. XB-32 byl podobný menšímu B-24 Liberator, měl však větší rozpětí a podvozek se zatahoval do gondoly, nikoliv do křídla. Komplikovaná dálkově ovládaná výzbroj byla nakonec odstraněna a nahrazena věžemi s lidskou obsluhou. Zároveň bylo upuštěno od obtížně ovladatelného udržování atmosférického tlaku a padlo rozhodnutí operovat ve výšce maximálně 9000 m. Prototypy XB-32 byly zprvu označovány jako "Terminator", teprve sériové B-32 byly nazývány "Dominator".
Dominator přišel pozdě a byl zklamáním, přestože podával dobré výkony. Do konce války bylo dodáno pouze 115 strojů, z nichž pouze patnáct se ještě stihlo zúčastnit dvou náletů z Mariánských ostrovů.
Stručná charakteristika
Základní funkce Strategický dálkový bombardovací letoun
Výrobce Consolidated Vultee Aircraft Corporation (Convair)
Pohon Čtyři hvězdicové motory Wright R-3350-23 Cyclone
Výkon 2300 HP 1715 kW
Rozpětí 135 ft 41,15 m
Délka 83,1 ft 25,32 m
Výška 32,7 ft 9,98 m
Plocha křídel 1422 sq ft 132,10 čtv. m
Hmotnost prázdná 60 272 lb 27 339 kg
max. 120 000 lb 54 432 kg
Rychlost 358 mph 576 km/h
Dostup 35 000 ft 10 670 m
Max. dolet 3800 mil 6115 km
Výzbroj 2x 20mm kanón; 14x 12,7mm kulomet; 9072 kg bomb
Posádka Osm
První let 7. září 1942
Datum výroby listopad 1944
Vyrobeno celkem 118


Jirka Wagner

 


Pokud najdete v článku chyby, pište autorovi článku. Jeho jméno je uvedeno v záhlaví či na konci stránky.

V případě jiných dotazů, nápadů nebo problémů,  napište mail sem

Copyright © 2017 All Rights Reserved

Bez písemného souhlasu autorů není dovoleno využívat zveřejněné informace ke komerčním účelům.


Naše další stránky: Agile Factory | Experio | Beatles