Americké vojenské letouny druhé světové války
Northrop B-35 Flying Wing
B-35 byl prvním pokusem firmy Northrop o bombardér koncepce "létající
křídlo". Byl postaven jako mezikontinentální bombardér konkurující letounu
B-36. B-35 byl poháněn čtyřmi velkými hvězdicovými motory instalovanými uvnitř
křídla.
Vývoj letadla se však protahoval a letoun zastaral dříve, než mohla být zahájena
jeho výroba. Proto také USAF zrušilo produkci a rozhodlo, že prototypy budou použity
při vývoji odvozeného B-49 poháněného proudovými motory, jehož projekt vypadal
slibněji. Prototypů bylo vyrobeno celkem 15 a většina z nich nikdy nevzlétla. Navíc
instalace motorů byla vždy nejistá.
| Stručná charakteristika
XB-35 |
| Základní funkce |
bombardér |
| Pohon |
Čtyři hvězdicové motory Pratt&Whitney R-4360-17/21 |
| Výkon |
4x 2950 HP |
4x 2200 kW |
| Rozpětí |
172 ft |
52,4 m |
| Délka |
53,1 ft |
16,18 m |
| Výška |
20 ft |
6,10 m |
| Plocha křídel |
4500 sq ft |
418 čtv. m |
| Hmotnost |
prázdná |
61 145 lb |
27 735 kg |
| max. |
103 484 lb |
46 940 kg |
| Rychlost |
392 mph |
630 km/h |
| Dolet |
10 000 mil |
16 100 km |
| Výzbroj |
16x 12,7mm kulomet; 18 700 kg bomb |
| Posádka |
9 |
| Datum výroby |
1946 |
| Vyrobeno celkem |
15 |
Detaily konstrukce na stránce Dona Krehbiela
Jirka Wagner
Copyright © All Rights Reserved