zpět letouny Lavočkin

Ruské letouny Lavočkin

NAVIGACE
HOME PAGE
Diskuse
Naše inzerce

La-160 Strelka

Lavočkin, SSSR

připravil Jiří Kučírek

 
Lavočkin La-160

Lavočkin La-160 je první, v Sovětském Svazu testovaný, pokusný středokřídlý stíhací letoun se šípovitými křídly. Prototyp tohoto letoun byl postaven v konstrukční kanceláří OKB S. A. Lavočkina v rozmezí let 1946 až 1647. První testovací lety byly zahájeny v roce 1947. La-160 posloužil S. A. Lavočkinovi jako jeden z několika typů, ze kterých vycházel při konstrukci letounu La-15. V Sovětském Svazu byl nazýván "Strelka".

Vlastní konstrukce letounu v podstatě vychází z letounu Lavočkin La-152, koncepcí trupu je velice podobná letounu MiG-9 a půdorysem MiGu-15 nebo La-15. Šípovitá křídla, mající úhel náběžné hrany přes 35°, jsou vybavena čtyřmi aerodynamickými sloty. La-160 je poháněn jedním proudovým motorem RD-10F, který je umístěn pod hlavním nosníkem křídla ve spodní části trupu letounu. V přídi trupu se nachází vstupní nasávací otvor, hnací tryska pak ústí za odtokovou hranou křídla. Jednomístná pilotní kabina je posunuta více vzad, podobně jako u letounů Jak-15, Jak-17 nebo Jak-23.
Tříkolový podvozek je příďového typu. Příďové kolo se zatahuje zpět do přídě trupu, kola hlavního podvozku se sklápějí směrem ke kořenům křídel.


La-160

Uživatelé

Byl pouze testován v Sovětském Svazu.

Bojové nasazení

???

TTD La-160

Motor:       1x RD-10F; 13,5 kN
Délka: 10,06 m
Rozpětí: 8,95 m
Výška: 3,5 m 
Prázdná hmotnost: 2738 kg 
Maximální hmotnost: 4 060 kg 
Maximální rychlost: 1 050 km/h 
Dostup: ? m 
Dolet: 500 km 
Výzbroj: 
  • 2x 37 mm kanón N-37

Zdroje

 


Pokud najdete v článku chyby, pište autorovi článku. Jeho jméno je uvedeno v záhlaví či na konci stránky.

V případě jiných dotazů, nápadů nebo problémů,  napište mail sem

Copyright © 2017 All Rights Reserved

Bez písemného souhlasu autorů není dovoleno využívat zveřejněné informace ke komerčním účelům.


Naše další stránky: Agile Factory | Experio | Beatles