zpět americké letectvo druhé sv. války

Americké vojenské letouny druhé světové války

NAVIGACE
HOME PAGE
Diskuse
Naše inzerce


Douglas B-18 Bolo


B-18 Bolo byl střední bombardér vyvinutý z letounu DC-2 jako náhrada za Martin B-10. Měl křídla a ocas z DC-2, ale nový hlubší trup. Při armádních zkouškách v roce 1935 soutěžil prototyp B-18 s letounem Martin 146 (zdokonalený B-10) a čtyřmotorovým Boeingem 299, předchůdcem B-17. Přestože armádní činitelé věřili spíš Boeingu, generální štáb v lednu 1936 vybral levnější Bolo, kterého 133 kusů. Později bylo vyrobeno dalších 217 strojů - tentokrát se "žraločím čumákem", kde stanoviště bombometčíka bylo vytaženo dopředu a on tak seděl ještě před předním střelcem. V roce 1938 bylo Bolo s nedostatečnými motory a nedostatečnou výzbrojí primárním bombardérem americké armády. Některé letouny byly zničeny při japonském útoku na Pearl Harbour 7. prosince 1941. Začátkem roku 1942 byla letadla B-18 nahrazena výkonnějšími letouny. Mnoho jich pak bylo používáno pro transportní úkoly, ale ponejvíce byl nasazován v Karibiku jako protiponorková patrola, vybaven detektorem magnetických anomálií MAD.
Stručná charakteristika B-18A
Základní funkce Bombardér
Pohon Dva motory Wright R-1820-53
Výkon 2x 992 HP 2x 740 kW
Rozpětí 89,5 ft 27,28 m
Délka 57,8 ft 17,63 m
Výška 15,2 ft 4,62 m
Plocha křídel 965 čtv. ft 89,65 čtv. m
Hmotnost prázdná 16 321 lb 7403 kg
max. 27 672 lb 12 552 kg
Rychlost max. 215 mph 346 km/h
cest. 167 mph 270 km/h
Dostup 23 900 ft 7285m
Dolet 1180 mil 1900 km
Výzbroj 3x 7,62mm kulomet; 2950 kg bomb
Posádka 6
Cena jednoho stroje 80 000 dolarů
Datum výroby 1937


Jirka Wagner

 


Pokud najdete v článku chyby, pište autorovi článku. Jeho jméno je uvedeno v záhlaví či na konci stránky.

V případě jiných dotazů, nápadů nebo problémů,  napište mail sem

Copyright © 2017 All Rights Reserved

Bez písemného souhlasu autorů není dovoleno využívat zveřejněné informace ke komerčním účelům.


Naše další stránky: Agile Factory | Experio | Beatles