zpět americké letectvo druhé sv. války

Americké vojenské letouny druhé světové války

NAVIGACE
HOME PAGE
Diskuse
Naše inzerce


Brewster F2A Buffalo


F2A byl prvním stíhacím palubním jednoplošníkem US Navy. Byl vyprojektován bývalou vagónkou Brewster na základě požadavku USN z roku 1935. Stavba trvala poměrně dlouho (dva roky), ale nakonec USN svou objednávku potvrdilo, přestože už tou dobou létal G-35, pozdější F4F Wildcat. z první objednávky 38 strojů se jich pouze 11 dostalo na palubu USS Saratoga, zbytek byl prodán do Finska, kde si vedly nesmírně dobře až do konce války (měly německou výzbroj a reflexní zaměřovač, což jim umožňovalo postavit se i ruským La-5 a Jak-9). Americké námořnictvo objednalo 151 strojů se silnějším motorem (F2A-2) a pancéřovanými samosvěrnými nádržemi (F2A-3). Jedenadvacet z nich se zúčastnilo i první bitvy o Midway. Většina objednaných strojů ale byla prodána do Belgie, Británie a Nizozemska. V Británii dostaly tyto letouny jméno "Buffalo".
Stručná charakteristika F2A-3
Základní funkce Palubní a pozemní stíhací letoun
Výrobce Brewster Aircrastop Company
Pohon Jeden motor Wright R-1820-40
Výkon 1200 HP 895 kW
Rozpětí 35 stop 10,67 m
Délka 26,3 stop 8,03 m
Výška 12,7 stop 3,86 m
Plocha křídel 209 čtv. stop 19,41 čtv. m
Hmotnost  prázdná 4731 lb 2146 kg
max. 7158 lb 3247 kg
Max. rychlost 321 mph 517 km/h
Poč. stoupavost 3068 stop/min 935 m/min
Dostup 33 200 stop 10 120 m
Max. dolet 963 mil 1550 km
Výzbroj 4x 12.7 mm kulomet, 2x 45 kg bomb
Posádka 1
Datum výroby 1938


Jirka Wagner

 


Pokud najdete v článku chyby, pište autorovi článku. Jeho jméno je uvedeno v záhlaví či na konci stránky.

V případě jiných dotazů, nápadů nebo problémů,  napište mail sem

Copyright © 2017 All Rights Reserved

Bez písemného souhlasu autorů není dovoleno využívat zveřejněné informace ke komerčním účelům.


Naše další stránky: Agile Factory | Experio | Beatles