zpět americké letectvo druhé sv. války

Americké vojenské letouny druhé světové války

NAVIGACE


Bell P-63 Kingcobra


P-63 Kingcobra vypadala napohled jako P-39 Airacobra s jinou směrovkou, ale ve skutečnosti šlo o zcela jiné letadlo. Pro zvýšení výkonu ve velkých výškách byla vybavena motorem s dvoustupňovým turbokompresorem.
Přestože firma Bell odvedla svou práci poměrně rychle, Kingcobra zastarala ještě dřív, než se dostala k bojovým útvarům - Američané ji nikdy bojově nevyužili, zato velkou oblibu získala v SSSR - díky své robustní konstrukci a mimořádných schopnostech při útocích na pozemní cíle. Sovětský svaz jich také z celkem 3303 postavených strojů obdržel 2421.
Pro potřeby USAF bylo zkompletováno pouze 332 bizarních silně opancéřovaných letounů RP-63, které létaly s lidskou posádkou jako cvičné terče a na něž se střílelo tříštivými náboji naostro.
Stručná charakteristika P-63A
Základní funkce Stíhací bombardér
Výrobce Bell Aircraft Corp.
Pohon Jeden motor Allison V-1710-93
Výkon 1308 HP 975kW
Rozpětí 38,3 ft 11,68 m
Délka 32,7 ft 9,96 m
Výška 12,6 ft 3,84 m
Plocha křídel 248 sq ft 23,04 čtv. m
Hmotnost prázdná 6376 lb 2892 kg
max. 10 500 lb 4763 kg
Max. Rychlost 410 mph 660 km/h
Dostup 43 000 ft 13 100 m
Max. Dolet 2575 mil 4143 km
Výzbroj 1x 37mm kanón, 4x 12,7mm kulomet, 3x 227 kg bomb
Posádka Jeden
První let 7. prosince 1942
Datum výroby 1943
Vyrobeno celkem 3303


Jirka Wagner

 


Copyright © All Rights Reserved