zpět letouny Lavočkin

Ruské letouny Lavočkin

NAVIGACE
HOME PAGE
Diskuse
Naše inzerce

La-190

Lavočkin, SSSR

připravil Jiří Kučírek

 
Lavočkin La-190

Lavočkin La-190 byl navržen jako nadzvukový pokusný stíhací letoun, určený pro každé počasí. V porovnání s La-176, byl dvakrát těžší. Práce na projektu začaly v roce 1949 a zkušební lety probíhaly od února 1951. Byl postaven pouze jeden prototyp.

La-190 byl letoun celokovové konstrukce se šípovitými křídli s úhlem náběhu 55°. Tato úzkoprofilová křídla jsou vůbec první křídla, v kterých byly umístěny palivové nádrže. Pod zádí letounu byla malá kýlová plocha. Na vrchu přídě letounu byl umístěn malý radom. Podvozek byl příďového typu. Jediná hlavní podvozková noha, se zdvojeným kolem, se stejně jako přídové kolo zatahovala do trupu. Na koncích křídel byly ještě dvě stabilizační ostruhová kolečka. Brzdící padák a další systémy byly odzkoušeny na speciálně upraveném La-15.
Zkušenosti získané na letoun La-190 byly později použity při konstrukci MiGu-19.

Uživatelé

Byl pouze testován v Sovětském Svazu.

Bojové nasazení

???

TTD La-190

Motor:       1x Ljulka AL-5; 50 kN
Délka: 16,35 m
Rozpětí: 9,90 m
Výška: ?
Prázdná hmotnost: 7 315 kg
Maximální hmotnost: 9 257 kg
Maximální rychlost: 1 150 km/h
Dostup: 15 600 m
Dolet: 1 150 km
Výzbroj: 
  • 2x 37 mm kanón N-37

Zdroje:

 


Pokud najdete v článku chyby, pište autorovi článku. Jeho jméno je uvedeno v záhlaví či na konci stránky.

V případě jiných dotazů, nápadů nebo problémů,  napište mail sem

Copyright © 2017 All Rights Reserved

Bez písemného souhlasu autorů není dovoleno využívat zveřejněné informace ke komerčním účelům.


Naše další stránky: Agile Factory | Experio | Beatles